Máme novou lod





PRAGUEDRAGONS.CZ

8. 10. 2004

Koupě nové lodi

Říjen roku 2004 se zapíše do historie Pražského klubu dračích lodí (PDBC) zlatým písmem. Právě tehdy byla zakoupena první vlastní a celkově třetí dračí loď v ČR. Projekt to byl od počátku precizně naplánovaný. Nejprve jsme si vybrali výrobce - loďaře Bena Pela z holandského Alkmaaru. Poté jsme rozbili prasátko a zjistili, že včetně dvou sponzorských akcí a významného příspěvku od spřátelené společnosti ST Microelectronics nám k celkové sumě ještě několik desítek tisíc korun chybí. I našel se mezi draky takový, který (nikoli za tučný úrok) zbývající sumu vypůjčil. Přípravy vrcholily a v pátek 8. října se vydala skupina čtyř pověřených osob (Martin, Kristýna, Vladan a Radek) na cestu.

Ta vedla nejprve do Drážďan, do kajakářského klubu, kde jsme v červnu na festivalu přespali a jehož členové nám slíbili zapůjčit dračí přívěs. Cesta s 12metrovým přívěsem probíhala hladce až do chvíle, kdy jsme kdesi na německo-holandských hranicích zabloudili a museli se v městečku poprvé otáčet. Bylo to vzrůšo, ale tehdy jsme ještě netušili, kolikrát se bude během cesty opakovat.

Vladan na přívěsu

K Benovi jsme dorazili v sobotu dopoledne. Pohostil nás kávou z bývalých holandských kolonií a ukázal svůj krámek (dílnu má na druhé straně města). Loď byla úžasná - modrá, vyrobená z kevlar-karbon kompozitu firmy Plastex s precizně dodělanou dřevařskou prací. Byli jsme uneseni. Nádherné byly i hlava a ocas, buben z kůže čínského vodního buvola zněl rovněž náramně. S pomocí boží a několika Benových siláků jsme loď naložili na vozík a pořádně připevnili popruhy.

Lod Hlava Nakladani BenPel

A jelikož jsme se rozhodli vynechat turistická lákadla Holandska, vyrazili jsme směr Frankfurt n. M., kde jsme přenocovali, a poté směr Drážďany.

Tranzit Holandsko Dálnice

Cesta byla nádherná, podzim se ukázal v plné kráse a my si to svištěli po sluncem zalitých poloprázdných německých dálnicích. Do Drážďan jsme se stavovali z jistého prozaického důvodu - potřebovali jsme si vypůjčit druhou loď na prezentační akci. Nutno pochválit našeho Forda Tranzita, který těch dalších 250 kg ani příliš nepocítil. A v neděli ve 22:00 se to stalo - první dračí loď PDBC slavnostně překročila hranice Prahy.

 

Tranzit a dvě lodě

Popisovat podrobně další říjnové události by bylo příliš zdlouhavé, za zmínku však zcela jistě stojí první plavba, která se uskutečnila ve čtvrtek 14. října a vedla z Císařského ostrova k lodi Kristián, kde jsme provizorně zakotvili. Loď jela náramně. Poté se odehrál oficiální křest - od této chvíle to není jen tak ledajaká loď - je to Dragabundus I. Víkendová akce pro firmu UPEK proběhla rovněž bez větších problémů, krevní tlak všem zúčastněným ale stoupl v nočních sobotních hodinách, kdy jsme Vagabunda převezli do Říčan a hodlali uložit k zimnímu spánku. Že je loď dlouhá a těžká jsme věděli, ale že ji budeme přendávat přes plot (bohudíky ne s ostnatým drátem), to jsme nečekali. Přes mírné komplikace jsme nakonec úkol splnili na výbornou a Vagabundus již spokojeně dlí v klidu lesní zahrady. Všichni se již netrpělivě těšíme, až ho jarní slunce probudí a on hrdě vypluje po proudu Vltavy vstříc novým dobrodružstvím.

Datum konání: 
Pát, 08/10/2004